Apotekets servicemål
Her på apoteket arbejder vi konstant på at øge kvaliteten i vores håndtering af og information omkring lægemidler.
Vi ønsker, at betjene vore kunder på den hurtigst mulige og mest sikre måde. I den forbindelse fastsætter apoteket en række servicemål, som vi ønsker at overholde.
Ventetid:
- 90 % af apotekets kunder skal have kontakt med personalet indenfor 5 minutter.
- 99 % af apotekets kunder skal have kontakt med personalet indenfor 10 minutter
- Maksimalt 1 % af apotekets kunder må vente mere end 10 minutter
- Den gennemsnitlige ventetid bør være under 2 minutter og 30 sekunder
Leveringsgrad:
Vores mål er, at have de lægemidler og apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler som kunderne ønsker på lager. Det betyder, at du som kunde kan være sikker på, at vi i minimum 98 % af alle udleveringer har den ønskede vare på lager.
Fejludleveringer:
Må ikke overstige 0,02% af det samlede antal pakninger. Det svarer til højst 2 fejl pr. 10.000 pakninger.
Fejl i doseringskort:
Antallet af fejl må ikke overstige 0,02% af antallet af ordinationer pr. kalenderår.
Rådgivning:
Det er apotekets politik, at alle apotekets kunder, som køber medicin til sig selv, samt forældre som køber medicin til egne børn under 15 år, inviteres til dialog om lægemidler og beslægtede produkter. Vores mål er, at mindst 75 % af alle kunder, der handler i apotekets skranker, tilbydes rådgivning og information. Kunden kan, efter eget ønske, fravælge denne rådgivning.
Tilgængelighed:
Tilgængeligheden for kørestolsbrugere, gangbesværede og personer med barnevogn lettes ved elektroniske døre på apoteket. Apotekets dankortautomater kan vippes, således at de kan betjenes af kørestolsbrugere. Apoteket tilbyder udbringning til alle plejehjem i Randers kommune samt apotekets håndkøbsudsalg og medicinudleveringssteder.
Apoteket modtager lejlighedsvis kontrolbesøg fra Lægemiddelstyrelsen, der kontrollerer at apoteket udfører sit hverv i overensstemmelse med den gældende lovgivning og lever op til annoncerede servicemål.